60 توصیه برای افرادی که می خواهند شعری روح نواز بنویسند! (بخش اول)

نوشتن شعر هنری است که به شما خلاقیتی کاملا بدون حد و مرز را می دهد. وقتی که شما برای این که شعری بنویسید قلم برمی دارید و سعی می کنید تا بنویسید احساس می کنید که در یک دنیایی قرار گرفته اید که در آن هیچ گونه حد و مرزی وجود ندارد. وقتی که شما می خواهید شعر بنویسید کاملا آزادید برای این که درباره هر چیزی که می خواهید صحبت کنید. به عبارت دیگر نوشتن شعر به شما این امکان را می دهد که برای این که آن چیزی را که در ذهنتان است بر روی کاغذ بیاورید توانایی تقریبا تمام نشدنی داشته باشید. تحقیقات نشان داده است یکی از جنبه هایی از نویسندگی که در آن ها افرادی که می نویسند آزادند تا هر چیزی را که می خواهند بنویسند همین شعر و شاعری است. به عنوان مثال در صورتی که شما می خواهید یک داستانی را بنویسید در صورتی که فکر می کنید که این داستان باید معروف شود نیاز است که این داستان را در قالب ها و چارچوب هایی بنویسید که به نظر افرادی که می خواهند آن را بخوانند کاملا منطقی باشد. مثلا اگر این داستان یک داستان جنایی باشد شما باید تمام اصول و قوانینی را که مربوط به این داستان جنایی است به خوبی رعایت کنید. این در صورتی است که اگر بخواهید یک داستان دیگر بنویسید بازهم باید یک اصولی را رعایت کنید. مثلا حتی اگر بخواهید یک داستانی را بنویسید که کاملا خیالی است باید تمام تلاشتان را بکنید برای این که این اصول مربوط به داستان های خیالی را رعایت کنید. تحقیقات نشان داده است که انواع و اقسام دیگر نوشته ها هم به این شکل است. به عنوان مثال در صورتی که شما بخواهید یک نوشته اداری بنویسید (به عنوان مثال این نوشته می تواند بخشی از متن یک خبر باشد و یا این که می تواند بخشی از نامه ای اداری باشد که شما به یک مسئولی می نویسید و از این مسئول یک درخواستی می کنید) باید این نوشته بر اساس چارچوب هایی نوشته شود که مربوط به این نوع سبک باشد. به عنوان مثال وقتی که می خواهید به صورت اداری نامه بنویسید باید در ابتدا نامه را به این شکل شروع کنید که : "آقای .... مسئول محترم.... سلام علیکم. احتراما....." و سپس درخواست خودتان را از شخص مورد نظر بیان کنید. این موضوع در تمام انواع دیگر نوشته ها هم صدق می کند و شما برای این که بتوانید اینگونه بنویسید نیاز دارید تا حتما چارچوب های مورد نظر آن ها را رعایت کنید. این در صورتی است که هنگامی که می خواهید شعری بنویسید به هیچ عنوان نیازی نیست که این چارچوب ها را رعایت کنید. به عبارت دیگر وقتی که می خواهید شعر بنویسید شما آزادید برای این که نوشته ها را به هر شکل و فرمی که می خواهید بنویسید. در این حالت دیگر هیچ کسی شما را مجبور نکرده است که برای نوشتن شعر از قوانین مخصوصی پیروی کنید و شما می توانید هر طور که دلتان می خواهد بنویسید.

البته این موضوع که شما برای نوشتن شعر تا این اندازه آزادی دارید موضوعی است که مربوط به دوران تقریبا اخیر می شود. به عبارت دیگر در گذشته چنین چیزی وجود نداشته است (و یا حداقل می توان گفت که کمتر بوده است) به عنوان مثال در صورتی که شما زمانی را که سعدی و حافظ که از شعرای بزرگ کشور ما هستند مورد بررسی قرار دهید متوجه خواهید شد که در آن زمان این افراد برای این که شعر بگویند مجبور می شدند تا از روش هایی استفاده کنند که آن ها را در برخی از قالب های شعری محدود می کرد. به عنوان مثال برخی از این  قالب های شعری می توانند غزل، قصیده و یا رباعی (چهارپاره) و مواردی از این قبیل باشند. ولی حقیقت این است که وقتی که برای اولین بار موضوع شعر نو توسط نیما یوشیع به دنیای شعر و شاعری راه پیدا کرد دیگر این قاب ها و قالب های قدیمی شعری رنگ خودشان را از دست دادند.

بنابراین با توجه به بحثی که در این زمینه شد؛ اکنون می توان به این شکل نتیجه گرفت که شعر نو و شعری که امروزه وجود دارد و بسیاری از شاعران سعی می کنند تا به این شیوه شعر بگویند شعری است که شما برای گفتن آن به هیچ عنوان نیازی به استفاده کردن از قالب های شعری مانند غزل و قصیده و غیره ندارید و می توانید با آزادی کامل و با خیال راحت بدون این که ترسی از این داشته باشید که نوشته ای که نوشته اید در قالبی نمی گنجد به گفتن این شعر بپردازید. تحقیقات نشان داده است این کار به افرادی که در زمینه شعر و شاعری فعالیت می کنند کمک زیادی کرده است برای این که بتوانند به راحتی و بدون این که کوچکترین محدودیتی داشته باشند شعر بگویند و این شعر گفتن را ادامه دهند. اما برای افرادی که می خواهند شعر بگویند ولی نمی دانند که باید این کار را از کجا شروع کنند توصیه های زیادی وجود دارد که می توان این توصیه ها را به این افراد کرد برای این که آن ها راهنمایی شوند برای این که کارشان را بهتر انجام دهند. بر اساس آمارها و تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته است چنین توصیه هایی می تواند به میزان زیادی برای چنین افرادی مفید باشد و حتی می تواند تا حدود زیادی راه گشای کار آن ها باشد. این توصیه ها مخصوصا می تواند برای افرادی مفید باشد که کار شعر و شاعری را تازه شروع کرده اند و تا کنون هیچ اطلاعاتی درباره این که باید از کجا شروع کنند ندارند. همان طور که می دانید وقتی که شما کاری را شروع می کنید معمولا قدم اول برای انجام کار خیلی دشوار است و قدم های بعدی کار بهتر و بهتر می شود بنابراین در صورتی که قدم اول را با استفاده از این توصیه ها بردارید در مراحل بعدی بهتر عمل می کنید. در ادامه 50 تا از این توصیه ها را برای شما ارایه می کنیم.

1- برای الهام گرفتن محتوای شعر می توانید از رویایی که داشته اید الهام بگیرید!

شما برای این که بتوانید یک شعر خوب بنویسید در بسیاری از موارد نیازی نیست که برای این که سوژه خودتان را انتخاب کنید مشکلی داشته باشید. در حقیقت می توانید در بسیاری از موارد به دنبال سوژه خودتان از طرق دیگری باشید. به عنوان مثال ممکن است بسیاری از پارامترها باشند که می توانند تبدیل به عوامل بسیار خوبی برای پیدا کردن سوژه شما بشوند. تحقیقات نشان داده است که بسیاری از افرادی که شعر خوبی نوشته اند افرادی بوده اند که این کار را به هنگامی انجام داده اند که از یک رویا بیدار شده اند و بر این اساس شروع به نوشتن شعرشان کرده اند. این در ابتدا ممکن است به نظر شما کمی غیر عادی باشد ولی حقیقت این است که شما به راحتی می توانید این کار را انجام دهید. به عبارت دیگر شما ممکن است بتوانید وقتی که یک خوابی می بینید آن را برای سوژه شعر خودتان انتخاب کنید. این کار می تواند باعث شود که شما شعر بهتری بنویسید. در بسیاری از موارد این رویاها می توانند بر روی شعر و یا شعرهایی که شما می خواهید بنویسید تاثیرات بسیار زیادی داشته باشند و می توانند منجر به این شوند که شعرهای زیباتری بنویسید.

2- درباره هر آن چیزی بنویسید که وقتی که از پنجره به بیرون نگاه می کنید می بینید!

شما می توانید درباره هر آن چیزی بنویسید که وقتی که از پنجره به بیرون نگاه می کنید مشاهده می کنید. تحقیقات نشان داده است که این کار می تواند به شما کمک کند تا نسبت به خودتان و نسبت به شعری که نوشته اید و می خواهید بنویسید دیدگاه بهتری داشته باشید. دانشمندانی که در این زمینه کار می کنند بر این باور هستند این کار می تواند منجر به این شود که شانس شما برای این که بتوانید سورژه های بهتری داشته باشید بیشتر می شود. تحقیقات نشان داده است این کار حتی می تواند منجر به این شود که میزان خلاقیت شما بیشتر و بیشتر شود و شما بتوانید خلاقانه تر برخی از کارها را انجام دهید. بنابراین وقتی که از پنجره به بیرون نگاه می کنید چیزهایی را بنویسید که فکر می کنید از همه شاعرانه تر هستند. به عنوان مثال یکی از چیزهایی که می توانید به هنگام نگاه کردن از پنجره به بیرون بنویسید یک پرنده کوچکی است که بر روی شاخه های درختان در فصل بهار نشسته است و در حال آواز خواندن می باشد. خود این می تواند یک سوژه بسیار بسیار زیبا برای این باشد که شما شعر خودتان را با استفاده از این سوژه شروع کنید. به عنوان مثال به این شعر که یکی از شاعران بزرگ ما در تاریخ ایران سروده است توجه کنید:

"سحر بر شاخسار بوستانی

چه خوش می گفت مرغ نغمه خوانی

برآور هرچه اندر سینه داری

سرودی، ناله ای، آهی، فغانی"

3- در صورتی که از رنگی خوشتان می آید درباره زیبایی های این رنگ بنویسید بدون این که آن را نام ببرید!

یکی دیگر از موضوعاتی که شما می توانید درباره آن شعر بنویسید می تواند یک رنگی باشد که شما درباره این رنگ می نویسید بدون این که بخواهید آن را در این شعر نام ببرید. تحقیقات نشان داده است این کار می تواند منجر به این شود که شما بتوانید دیدگاه شاعرانه خودتان را با استفاده از توصیف این رنگ به همه نشان دهید. این رنگ به عنوان مثال می تواند رنگ آبی و یا قرمز و یا هر رنگ دیگری که شما فکر می کنید رنگ زیبایی است باشد. شما می توانید احساساتی را که دارید درباره این رنگ بنویسید. تحقیقات نشان داده است که بسیاری از افرادی که به صورت موفقی شعر گفته اند افرادی بوده اند که از این رنگ ها استفاده کرده اند و برای این رنگ ها شعرهایی گفته اند. شما می توانید ویژگی های شاعرانه ای را که چنین رنگ هایی می توانند داشته باشند مشخص کنید و بر این اساس می توانید شعر خودتان را بنویسید. به عنوان مثال می توانید بر این اساس درباره این رنگ بنویسید که این رنگ بر روی زندگی شما چه اثراتی می تواند داشته باشد. تحقیقات همچنین نشان داده است که این روش یکی از روش های بسیار موثر در نوشتن شعر می تواند برای شما باشد و می تواند منجر به این شود که کار نوشتن شعر برای شما بسیار آسان تر شود.

4- درباره کشور بنویسید که هرگز در آن نبوده اید ولی می خواهید به آنجا بروید!

شما همچنین می توانید درباره کشوری بنویسید که هرگز در آن نبوده اید ولی دوست دارید تا به آنجا سفر کنید. شعری که به این شکل نوشته شود می تواند تاثیر زیادی بر روی شما داشته باشد. تحقیقات نشان داده است که این کار همچنین می تواند باعث شود که تجربه شعری شما در این کار خیلی بیشتر شود  و شما این توانایی را پیدا کنید که خیلی بهتر از گذشته شعر بنویسید. وقتی که شما درباره کشوری صحبت می کنید که تا کنون در آن نبوده اید و می خواهید به آنجا بروید همین شور و اشتیاقی که ناخودآگاه از کشف کردن یک مکان جدید ناشی می شود به شما دست می دهد می تواند منجر به این شود که شعری که می نویسید از میزان جذابیت بیشتری برخوردار شود و همین باعث می شود که به احتمال زیاد تعداد خواننده های شعرتان هم بیشتر شود. البته این کار علاوه بر این که باعث می شود شما یک شعر بهتر بنویسید می تواند برای شما مزیت های دیگری هم داشته باشد که ارتباطی به شاعری ندارد. به عبارت روشن تر؛ داشته  دانشمندانی که در زمینه شعر و شاعری کار می کنند و مواردی از این قبیل را بررسی می کنند بر این باورند که این کار می تواند منجر به این شود که شما دیدگاه مثبت تری را نسبت به کشور مورد نظر داشته باشید و حتی میزان شوق و اشتیاق شما برای این که به این کشور سفر کنید بیشتر شود!

5- درباره بهترین دوست دوران کودکیتان بنویسید!

یکی دیگر از کارهایی که شما می توانید انجام دهید برای این که شعر خوبی بنویسید این است که درباره بهترین دوستی که در دوران کودکی داشته اید بنویسید. تحقیقات نشان داده است این کار می تواند به شما کمک کند تا یک شعر خوب بنویسید. یاد دبستانی شما و دوستی که شما فکر می کنید بهترین دوست شما در دورانی که کودک بوده اید بوده است می تواند سوژه بسیار خوبی برای شعر نویسی شما باشد. دانشمندانی که در این زمینه تحقیق می کنند بر این باورند که این حتی می تواند آغازگر یک دوره جدیدی برای شما باشد برای این که بتوانید بهتر از گذشته درباره افراد و نزدیکانی بنویسید که دوستشان دارید. تحقیقات نشان داده است این کار همچنین می تواند منجر به این شود که شما بتوانید زندگی شعری که دارید را به شکل معجزه آسایی تغییر دهید. زندگی شعری به معنی تمام احساسات و عاطفه هایی است که شما به هنگام نوشتن شعر پیدا می کنید. دانشمندانی که در این زمینه کار می کنند بر این باورند که این زندگی شعری شما می تواند وقتی که درباره فرد دیگری می نویسید کاملا تغییر کند. از این رو می توان گفت که یکی از بهترین روش ها برای این که بتوانید یک شعر خوب بگویید این است که در رابطه با فردی شعر بنویسید که در زمانی که کودک بوده اید این فرد رامی شناخته اید چون این فرد می تواند بخش زیادی از احساساتی را که مربوط به دوران کودکی شما بوده است را در شما بیدار کرده باشد.

6-  درباره خودتان وقتی که جوانتر بوده اید شعر بنویسید!

یکی دیگر از چیزهایی که می تواند برای شعر نوشتن شما سوژه خوبی باشد این است که سعی کنید تا درباره خودتان زمانی که از این جوانتر بوده اید شعر بنویسید. این کار می تواند به شما کمک کند تا نسبت به خودتان دیدگاه بهتری پیدا کنید و همچنین نسبت به شعرهایی که نوشته اید نیز بهتر فکر کنید. تحقیقات نشان داده است وقتی که شما نسبت به خودتان وقتی که از این جوانتر بوده اید می نویسید می توانید انتظار داشته باشید که نسبت به زندگی خودتان بهتر فکر کنید و همین موضوع باعث می شود که نسبت به خودتان بهتر و وسیعتر اندیشه کنید و در نهایت این موضوع می تواند به خوبی در تمام شعرهایی که در آینده می نویسید تاثیر داشته باشد. به عنوان مثال شما می توانید با استفاده از ابزارهایی که شعر در اختیارتان قرار می دهد درباره خودتان زمانی که جوانتر و زیباتر بوده اید شعر بنویسید و سپس به این روزگاری اشاره کنید که شما را پیر کرده است (البته باید دانست که این گناه روزگار نیست که شما پیر شده اید بلکه می توان گفت که این داستان طبیعت می باشد ولی شما مانند بقیه کارهایی که در شعر انجام می دهند دارید یک دلیلی کاملا خیالی برای پیر شدن خودتان پیدا می کنید و درست یک "حسن تعلیل" را به کار اضافه می کنید.

7- تصور کنید پنج سال گذشته است و سپس شعر بگویید!

یکی دیگر از کارهایی که در این زمینه می توان انجام داد این است که تصور کنید که پنج سال گذشته است و سپس شعر بگویید. تحقیقات نشان داده است که این روش می تواند یکی از بهترین روش ها برای افرادی باشد که تصمیم گرفته اند تا با استفاده از هنر سفر کردن در زمان شعر بگویند. دانشمندانی که در این زمینه کار می کنند همچنین بر این باورند وقتی که شما سعی می کنید تا از این روش استفاده کنید در حقیقت می توانید انتظار داشته باشید که با استفاده از این روش می توانید تا حدود زیادی بر بسیاری از محدودیت هایی که در زندگیتان وجود دارد غلبه کنید و به راحتی می توانید بدون این که چیزی شما را اذیت و یا محدود کند در زمان های مختلفی که دوست دارید سفر کنید و بر این اساس می توانید انتظار داشته باشید که در نقطه های مختلف زمانی به بخش های دیگر باز گردید و درباره این بخش ها شعر بگویید. تحقیقات همچنین نشان داده است این کار می تواند به شما کمک کند تا دیدگاه بهتری نسبت به خودتان پیدا کنید و همچنین درکی که نسبت به خودتان دارید وسیع تر شود به این دلیل که در این حالت شما می توانید زندگی را از یک جنبه دیگری نگاه کنید و درک کنید که زمانی که در آن هستیم تنها بخشی از زمان های دیگری است که وجود دارد و بالاخره این زمان ها هم می رسند!

8- خودتان را محدود به قالب های شعری نکنید!

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که بسیاری از افرادی که سعی می کنند تا شعر بگویند ولی موفق نمی شوند این است که خودشان را به قالب های شعری محدود می کنند و سپس نمی توانند به درستی از این قالب ها استفاده کنند و یا این که برای این که از این قالب ها استفاده کنند لاجرم مجبور می شوند تا بخش زیادی از مفاهیم شعری خودشان را از دست بدهند. به شما توصیه می شود چنین کاری را انجام ندهید. به عبارت دیگر بهترین کاری که شما می توانید به هنگام گفتن شعر انجام دهید این است که تمام تلاشتان بر این باشد که خودتان را محدود به استفاده کردن از این قالب های شعری نکنید. این قالب های شعری مخصوصا برای شما به عنوان افرادی که تازه شروع به کار شعر گفتن کرده اید هیچ فایده ای ندارد و تنها نتیجه ای که از استفاده کردن از این قالب های شعری ممکن است بگیرید این است که استفاده کردن از آن ها باعث می شوند که شما دستتان برای این که شعر بگویید محدود و محدودتر می شود و در نهایت حتی می توان گفت که ممکن است شما برای این که از این قالب های شعری استفاده کنید در بسیاری از موارد نتوانید که مطالبی را که حقیقتا می خواسته اید بگویید را به خوبی ادا کنید و علت آن هم این است که این قالب های شعری شما را به گفتن شعر محدود کرده اید.

9- سعی کنید تا خودتان را در حس و حال شعر قرار دهید!

یکی دیگر از کارهایی که می توانید انجام دهید این است که تصور کنید که در حس و حال شعر قرار گرفته اید. تحقیقات نشان داده است که این کار می تواند یکی از موثرترین و بهترین کارهایی باشد که شما می توانید انجام دهید برای این که بتوانید شانستان را برای تبدیل شدن به یک شاعر بسیار موفق افزایش دهید. شما برای این که بتوانید به خوبی شعر بگویید در ابتدا باید خودتان را در حس و حالی قرار دهید که یک شاعر دارد. دانشمندانی که در این زمینه کار می کنند بر این باورند که وقتی شما خودتان را در حس یک شاعر قرار می دهید می توانید انتظار داشته باشید که کم کم تبدیل به یک شاعر شوید. این کار همچنین می تواند منجر به این شود که شما بتوانید نسبت به زندگی که دارید دیدگاه مثبت تری داشته باشید چون وقتی که به همه چیز به عنوان یک شاعر نگاه می کنید این دید شاعرانه و احساسی که پیدا می کنید که شما کمک می کند تا بهتر از گذشته همه چیز را مورد بررسی قرار دهید. تحقیقات همچنین نشان داده اند وقتی که شما نسبت به همه چیز یک دید شاعرانه ای پیدا می کنید می توانید از درون خودتان شعرهایی بسیار زیبا بگویید و همین شعر گفتن به این شکل می تواند یکی از بهترین پیامدهای بودن در یک حالت شاعرانه باشد. شما باید سعی کنید تا نسبت به همه چیز این دید شاعرانه خودتان را حفظ نمایید.

10- سعی کنید تا با استفاده از کلمات و جملات کوتاه شعر بنویسید!

یکی دیگر از کارهایی که شما می توانید انجام دهید این است که سعی کنید تا با استفاده از کلمات و جملات کوتاه شعر بنویسید. تحقیقات نشان داده است که این کار می تواند به شما کمک کند تا نسبت به شعری که می نویسید احساس بهتری پیدا کنید. این کار همچنین می تواند به شما کمک کند تا دیدگاه بهتری نسبت به زندگیتان داشته باشید. دانشمندانی که در این زمینه کار می کنند بر این باورند که این کار می تواند باعث شود که احساس هیجان و همچنین احساس جذب شدن نسبت به این موضوع در افراد دیگری که این شعر شما را به عنوان مخاطبین می خوانند تحریک شود. به عبارت دیگر در صورتی که شما در شعری که می نویسید سعی کنید تا موضوع را با استفاده از کلمات و عبارت های بیشتری توضیح دهید شانستان برای این که بتوانید مخاطبین را به خودتان جلب کنید خیلی کمتر از زمانی است که سعی کنید تا برای توصیف کردن کار از کلمات و عبارت هایی خیلی طولانی تری استفاده کنید. دانشمندانی که در این زمینه کار می کنند بر این باورند این کار می تواند منجر به این شود که شما نسبت به خودتان و همچنین نسبت به مخاطبینی که قرار است شعرهای شما را با شوق و اشتیاق بخوانند احساس بهتری داشته باشید. از این رو تمام تلاشتان را بکنید برای این که این افراد را با استفاده از شعرهایی که دارای کلمات و عبارت کوتاه تری هستند قانع کنید.

11- در صورتی که مدتی است که شعر می گویید می توانید از قالب های شعری هم استفاده کنید!

این که گفته شده است در صورتی که شما می خواهید شعر بگویید بهتر است که از هیچ قالب شعری استفاده نکنید موضوعی است که مربوط به زمانی می شود که شما تازه شروع به شعر گفتن کرده اید. البته حتی زمانی که تازه شروع به انجام این کار کرده اید هم ممکن است شما به اندازه کافی این توانایی را داشته باشید که از برخی از قالب های شعری استفاده کنید که در این صورت به هیچ عنوان اشکالی ندارد این کار را انجام دهید. البته در صورتی که برای مدت طولانی است که شعر می گویید و یا در صورتی که در همان ابتدا تسلط کافی بر تمام کلمات دارید  و فکر می کنید که می توانید برای کار از قالب های شعری استفاده کنید یکی از بهترین کارهایی که می توانید انجام دهید این است که سعی کنید تا از قالب های شعری استفاده کنید. استفاده کردن از این قالب های شعری به هیچ عنوان برای شما مضر نیست و حتی بسیاری از شاعران هستند که از این قالب های شعری استفاده می کنند برای این که شعر بهتری بنویسند. در حقیقت حتی استفاده کردن از این قالب های شعری در بسیاری از موارد می تواند به شما کمک کند تا شعر بهتری بنویسید چون در این حالت ممکن است شما بتوانید با استفاده از این قالب های شعری زیبایی هایی را به شعر خودتان اضافه نمایید که در صورتی که این قالب های شعری وجود نداشته باشند نتوانید این کار را بکنید.

12- درباره آخرین باری که گریه کردید بنویسید!

یکی دیگر از چیزهایی که می توانید درباره آن بنویسید آخرین باری است که گریه کرده اید. این می تواند یک سوژه بسیار احساسی برای شما باشد. تحقیقات نشان داده است در صورتی که شما درباره آخرین زمانی که گریه کرده اید بنویسید می توانید انتظار داشته باشید که شانس بیشتری برای این داشته باشید که به میزان زیادی دیگران را تحت تاثیر خودتان قرار دهید. این کار همچنین می تواند منجر به این شود که شما بتوانید احساس خودتان را به خوبی به دیگران منتقل کنید. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده اند که وقتی که شما درباره گریه کردن خودتان می نویسید و مخصوصا درباره زمانی که آخرین باری بوده است که گریه کرده اید می نویسید می توانید انتظار داشته باشید که احتمال این که بتوانید دیگران را نسبت به این شعر خودتان احساساتی کنید بیشتر است. به عبارت دیگر در این حالت می توانید بیشتر از گذشته دیگران را وادار کنید تا  نسبت به شعری که شما نوشته اید واکنش نشان دهند. این کار همچنین باعث می شود که شانس شما برای این که در کار نوشتن شعر موفق شوید به میزان بسیار زیادی افزایش  پیدا می کند چون شما شعر را می نویسید برای این که دیگران را تحت تاثیر قرار دهید و بنابراین در این حالت آن ها خیلی تحت تاثیر خواهند بود.

 



[ دوشنبه 09 خرداد 1401 ] [ 11:25 ] [ روشنک ]